JETCOM

JETCOM

Wednesday 4 December 2013

#PAU2013: Perasmian dengan kibaran Sang Saka Bangsa.


Majlis perasmian Perhimpunan Agung UMNO 2013 dimulakan dengan upacara perbarisan dan menaikkan bendera UMNO di Dataran Putra Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak, Yang juga Perdana Menteri tiba pada pukul 9.05 pagi lengkap berbaju Melayu coklat kemerahan bersama isteri Datin Seri Rosmah Mansor, disambut timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan pemimpin UMNO yang lain.

Najib yang diiringi Muhyiddin dan Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Adnan Tengku Mansor telah naik ke pentas untuk menerima tabik hormat daripada komander perbarisan ketiga-tiga sayap UMNO, Mohd. Noor Afinddi Rosidie sebelum memeriksa perbarisan.


Beliau kemudian diiringgi Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Jalil; Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaludin dan Ketua Puteri UMNO, Mas Ermieyati Samsudin memeriksa perbarisan 150 anggota ketiga-tiga sayap UMNO, yang terdiri daripada 50 anggota Pergerakan Wanita, 50 Pemuda dan 50 Puteri.

Presiden UMNO kemudian menaikkan bendera UMNO, Sang Saka Bangsa di sebuah pentas khas yang disediakan, diiringi nyanyian lagu UMNO Bersatu, Bersetia, Berkhidmat oleh anggota parti.

Perhimpunan agung kali ini dihadiri 2,759 anggota perwakilan UMNO dari seluruh negara. - Sumber.

1 comment: